Akupunktur

Akupunktur vücudun belli noktalarına tek kullanımlık steril iğnelerin batırılması ile uygulanan bir tedavi yöntemidir. 3000 yıllık geçmişi olan akupunktur, ilk kez Çin’de uygulanmaya başlamıştır. Şu anda Dünya’nın birçok ülkesinde uygulanmakta ve akupunktur tedavisi ile ilgili bilimsel çalışmalar yapılmaktadır. Birçok hastalıkta bilimsel olarak etkinliği de kanıtlanmıştır. Geleneksel Çin Tıbbına göre vücudumuzda kan gibi dolaşan Qi dediğimiz hayat enerji akışımız vardır. 12 ana meridyen (enerji kanalları) ve meridyenlerdeki toplam 400 akupunktur noktası ile enerji kanallarımızda Qi akışı sağlanır. Sağlığımız bu enerjinin düzgün ve dengeli çalışmasına bağlıdır. Gerek iç, gerekse dış faktörler ile bu Qi akışında bozulmalar olursa hastalıklar gelişir. Akupunktur, Qi akışını düzenler ve enerji dengesini sağlar. Vücudun kendi düzenleyici ve koruyucu mekanizmalarını devreye sokar. Vücuttan ağrı kesici, sakinleştirici, antiinflamatuar, antidepresan maddeler gibi birçok kimyasal maddeleri salgılatır. Ağrıda azalma, dolaşımın düzenlenmesi, hormonlarda düzenleme, organ fonksiyonlarının normalleşmesi, bağışıklığın düzenlenmesi sağlanır. Yalnız başına ya da destek tedavisi olarak kullanılabilir. Akupunktur bu noktada ilaçsız ve yan etkisiz bir tedavi sağlar. Akupunktur noktaları, damar ve sinir ağından zengin alanlara denk gelir ve basmakla hafif ağrılıdır. Bu noktalar hem olduğu alanda hem de uzak alanlarda etkiye sahiptir. Nedene göre seçilen noktalar ilgili meridyen ve bağlantılı olduğu meridyenlerde düzenleme sağlar. Böylece akupunktur ile hem uzak hem lokal olumlu etkiler sağlanır. Akupunktur tedavisinde vücut ve mikrosistem akupunktur adında iki yöntem uygulanır. Vücut akupunkturu, meridyenler üzerindeki seçilen noktalara uygulanan akupunkturdur. Mikrosistem akupunkturu ise vücudumuzun farklı yerlerindeki vücut bölgelerimizin, organ ve yapıların temsil edildiği alanlarda seçilen noktalara uygulanan akupunkturdur. Kulak, Yamamato skalp akupunkturu, Ekiwo, Snell gibi mikrosistemler vardır. En büyük ve en sık kullanılan mikrosistem ise kulaktır. Kulakta özel dedektörler aracılığı ile tespit edilen noktalara iğne batırılması ile uygulanır.

Akupunktur İle Tedavi Olabilen Hastalıklar
Kas iskelet sistemi ağrıları (eklem ağrılarında, bel boyun ağrısında, fıtıklarda, kireçlenmelerde, miyaljilerde)
Romatizmal hastalıklar (RA, SLE, ankilozan spondilit, Reynauld Hastalığı, Behcet)
Fibromiyalji
Bağışıklık sistemini destekleme
Premenstruel sendrom, adet düzensizliği, infertilite, polikistik over sendromu gibi hormonel hastalıklar
Enfeksiyon hastalıkları
Diş ağrısı, boğaz ağrısı, tonsilit, faranjit, larenjit, sinüzit, astım, bronşit, sinüzit
Gastrit, ülser, ishal, kabızlık, irritable barsak sendromu gibi gastrointestinal hastalıklar
Enürezis nokturna (gece idrar kaçırması), sistit
Akne, sedef, ürtiker, egzama gibi cilt hastalıkları
Migren ve baş ağrıları, yüz felci, trigeminal nevralji, serebral palsi, meniere hastalığı
Stres, depresyon, uyku bozuklukları, psikosomatik hastalıklar, endişe, huzursuzluk gibi psikiyatrik bozukluklar
Taşikardi, ritm bozukluğu, hipertansiyon, diabetes mellitus
Sigara ve alkol bırakma
Alerjiler
Kronik yorgunluk, el ayak yanmaları, aşırı terleme, obezite, selülit
Sinir hastalıklarında, her türlü nöropatik durum, sinir sıkışması, trigeminal nevralji, diabetik polinöropati, huzursuz bacak sendromu, serebral palsi
İç organların fonksiyon bozukluklarına bağlı hastalıklar

Akupunkturun Kullanılmadığı Hastalıklar
Organ yetmezliği
Epilepsi
Ağır psikotik durumlar,
Doğumsal ve genetik hastalıklar,
Kanser tedavisinde
Gebelik,
Akut ağrılı hastalıklarda (Ağrının kaynağı öncelikle saptanmalı)
Cerrahi girişim gerektiren hastalıklarda.

Akupunktur tedavisinde geçici ve kalıcı iğneler kullanılabilmektedir. Haftada 1 veya 2, 10- 20 seans olarak uygulanır. Tedavi süresi 20-40 dk sürer. Geçici iğneler seans sonunda hemen çıkarılmakta, kalıcı iğneler ise 7-10 gün süreyle kalabilmektedir. İğne dışında bazen elektro akupunktur, lazer akupunktur ve moksa yöntemleri de tedavide kullanılabilmektedir İğne batırılan noktalarda küçük kanamalar, kızarıklık, küçük morarmalar olabilir. İğne batırılırken bazı hastalar hafif bir yanmadan şikayetçi olabilmektedir. Bu tedavini etkinliği açısından istenen bir durumdur.