Proloterapi

Proloterapi, tüm dünyada kabul edilmiş ağrı tedavi yöntemlerinden birisidir. Proloterapi 1940’lı yıllarda Amerikalı Dr. George S. Hacket tarafından bulunmuştur. ABD ve Dünya’nın birçok ülkesinde bu tarihten itibaren uygulanmaktadır.  Bu uygulamada proliferatif (hücre çoğaltıcı), irritan (tahriş edici) bir serum olan dekstroz (serum olarak kullanılan şekerli su) kullanılmaktadır. Eklemlerdeki hasarlanmış bağların, tendonların kemiğe yapışma yerlerine dextroz enjekte edilmesi ile dokularda yenilenme ve yeniden yapılanmayı uyaran bir tedavi yöntemidir. Enjekte edilen serum, ilgili bölgede kontrollü bir iltihap oluşturarak vücudun iyileşme mekanizmalarını harekete geçirir. Enjeksiyonun yapıldığı bölgeye makrofajlar gelir ve burayı temizler. Sonrasında fibroblastlar devreye girerek bu bölgenin daha sağlam olmasını sağlayan maddeler oluşturarak bu bölgeyi sağlamlaştırır. Güçlü tendon ve bağlar sayesinde ekleme binen yük azalır. Tedavi sonucu ağrı ve fonksiyon kaybında gerileme olur. Proloterapide amaç, ağrıya neden olan problemi tedavi ederek ağrıların kalıcı şekilde tedavi edilmesidir.
Seans uzunluğu ve genişliği yapılan bölgeye ve eklemdeki dokulardaki hasara göre değişir. Genellikle 3 hafta (2-4 hf) ara ile yapılır. 3-7 seansta genellikle tedavi sağlanabilir. Bu tedavi esnasında dikkat edilmesi gereken NSAID denilen ağrı kesici ilaçlar ve kortizol içeren ilaçlar kullanılmamalıdır. Çünkü bu tedavide amaç, inflamasyon oluşturarak tedavi sağlamaktır. Oysa bu ilaçlar tam tersine inflamasyonu durdurucudur.

Proloterapi Uygulanan Durumlar:

Eklem instabilitesi (gevşekliği),
Tendinit, bursit,
Omuz sıkışma sendromu,
Eklem kireçlenmeleri (artroz),
Omurga kaynaklı boyun, sırt ve bel ağrıları,
Topuk dikeni,
Eklem burkulması sonrası gelişen eklem bağ yaralanmaları ve ağrıları,
Koksadyni (kuyruk sokumu ağrısı),
Skolyoz, kifoz,
Tenisçi dirseği, golfçü dirseği,
Spor yaralanmaları,
Çene ekleme sorunları,
Ameliyat sonrası devam eden bel ağrıları, eklem ağrıları
Proloterapi, eklemde akut iltihabı olan hastalara ve kan sulandırıcı kullananlara uygulanmaz.