Mezoterapi

Mezoterapi, farklı amaçlara yönelik hazırlanmış ilaç karışımları derinin orta tabakasına, 0.4 mm ya da 13 mm uzunluğunda özel iğne uçları kullanılarak uygulanan bir yöntemdir. İlk olarak 1952 yılında Fransız bir nöralterapist olan Dr. Michel Pistor tarafından ağrı tedavisinde kullanılırken keşfedilmiştir. 1964’de Fransız Mezoterapi Derneği kurulmuş ve   1987’de ise Fransız Tıp Akademisi tarafından geleneksel tıbbın tamamlayıcı bir parçası olarak kabul edilip Fransa’da tıp fakültelerinin eğitimine girmiştir. Mezoterapi, akut ve kronik ağrı, kas iskelet sistemi ağrıları ve bazı hastalıkların tedavisinde kullanılabildiği gibi cilt lekelerini gidermek, cildi yenilemek ve canlandırmak için de kullanılır. Ayrıca saç dökülmelerinin tedavisinde, bölgesel zayıflama ve selülit tedavisinde, ciltteki çatlakların tedavisinde kollar, karın ve bacak bölgelerine uygulanabilir. Mezoterapide kullanılan ürünler tedavi amacımıza göre değişmektedir. Hyaluronik asit, vitaminler, proteinler ve mineraller, kortizon olmayan ağrı kesiciler, dolaşım düzenleyici ilaçlar, lokal anestezikler, kas gevşeticiler, aminoasit, enzim, homeopatik ilaçlar kullanılabilir. Derini orta tabakasında damar ve sinir ağı, kıl kökü ve ter bezleri mevcuttur. Bu maddelerin doğrudan cilde verilmesi deride kolajen ve elastin sentezini artırır, cilt altındaki dolaşımın düzenlenmesi ve cildin yenilenmesini sağlar. Mezoterapi yöntemi ile cilt üzerinden sinirlerin uyarılması ile ağrının tedavisi mümkündür. Uygulanan maddeler sistemik dolaşıma geçmeden tedavi sağlar. Mezoterapi işlemi belirli aralıklarla seanslar şeklinde yapılır. Seans sıklıkları ve sayısı problemin oluş mekanizmasına, akut ya da kronik olmasına, hastanın yaşına, ağrı ve fonksiyon durumuna göre değişir. Uygulama sırasında ağrı olabileceği için öncesinde lokal anestezik kremler kullanılabilir. Mezoterapi uygulamasından sonra 12 saat su değdirilmemesi istenir.

Kullanıldığı Hastalıklar
Akut ve kronik yumuşak doku bozukluklarında, ağrı, ödem hareket kısıtlılığı,
Spor yaralanmaları
Bel, boyun, ekstremite ve kas ağrıları,
Kireçlenmelere bağlı eklemde ağrı ve hareket kısıtlıkları,
Omuz ağrıları,
Miyofasial ağrı sendromu
Migren, gerilim ve bazı baş ağrıları
Trigeminal nevralji
Servikobrakiyal nevralji
Keloid, akne, alopesi gibi cilt hastalıkları
Cilt yaşlanması, sarkması, leke tedavisi
Deri çatlakları, selulit,
Saç dökülmesi,
Bölgesel yağ dokusu fazlalıkları,
Mikrosirkulasyon bozukluklarında ödem çözücü, dolaşım düzenleyici

Mezoterapide kullanılan ilaçlara, vitamin ve diğer maddelere alerji öyküsü olanlara, hamilelere, uygulanacak bölgede enfeksiyonu olanlara bu tedavi uygulanmaz. Bunun dışında kişinin kronik hastalığı olması, çoklu ilaç kullanması durumlarında dahi güvenle uygulanabilen minimal invazif bir işlemdir.